اخبار حوزه اتوماسیون صنعتی

رسیدن رکورد فروش HMI در بازار جهانی تا سال 2027 به 12,717.9 میلیون دلار آمریکا

بازار جهانی HMI این انتظار را دارد که فروش این کالا تا سال 2027 در بازار جهانی به 12,717.9 میلیون دلار برسد. در گزارشی که در سایت https://www.coherentmarketinsights.com/ منتشر شده است نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) 10.8% از سال 2020  تا 2027 پیش بینی شده است.

چشم انداز مثبت تولیدات صنعتی این انتظار را برای رشد بازار جهانی HMI به وجود آورده است.

بهبود موقعیت مالی بعد از رکود در سال 2009 و نرخ رشد اقتصادی پایین در سال 2011-2012  باعث می شود که تولید کنندگان جهانی در این صنعت سرمایه گذاری کنند. افزایش تولیدات کارخانه ها در صنایع نفت و گاز، خودرو، داروسازی، فلزی، معادن و … باعث رشد بازار جهانی این صنعت در آسیا و آفریقای جنوبی می شود. بر اساس گزارش OICA در سال 2013 تولید جهانی وسایل نقلیه نسبت به سال 2012، 87.2 میلیون واحد رشد داشته است. بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان در حال برنامه ریزی برای تولید وسایل نقلیه برقی بیشتر و بر این اساس به دنبال افزایش نرخ سوخت و کاهش گاز CO2  هستند. بر اساس گزارش آژانس جهانی انرژی، انتظار می رود رشد محصولات الکترونیکی که در حال حاضر 1 میلیون واحد در سال است، در سال 2020 به 7 میلیون واحد برسد. بر این اساس، تقاضا برای HMI  در فروشگاه های اتومبیل افزایش می یابد. در نتیجه، این عوامل رشد بازار HMI  را در این دوره پیش بینی کرده است.

پیچیدگی در طراحی نرم افزار HMI عاملی بازدارنده در تسریع رشد بازار این محصول در سر تا سر جهان می باشد.

طراحی نرم افزار HMI بسیار پیچیده است. این کار نیازمند نیروهای متخصص و زیر ساخت قوی می باشد. علاوه بر این، طراحی HMI نیازمند بودجه قابل توجه برای سرمایه گذاری است در حالیکه نرم افزار احتیاج به بروز زسانی در زمان های مشخص دارد. با وجود این عوامل  انتظار می رود روند رشد بازار در دوره پیش بینی دچار اختلال گردد.

 

بازار آمریکای شمالی

در بین قاره ها در آمریکای شمالی با توجه به شواهد انتظار می رود رشد قابل توجهی در بازار جهانی با توجه به پیش بینی ها رقم بخورد. این اتفاق به دلیل افزایش تمرکز تولید کنندگان این دسته از محصولات در بخش های تحقیق و توسعه می باشد. علاوه بر این، استفاده HMI در بخش های مختلف صنایع غذایی در این ناحیه به افزایش توسعه بازار این محصول در دوره پیش بینی، می شود.

 

بازار اروپا

پیش بینی می شود اروپا پیشرفت قابل توجهی را در دوره پیش بینی داشته باشد. این پیشرفت مدیون رشد صنعت اتوماسیون در صنایع غذایی و نوشیدنی در انگلستان است. همچنین توسعه در صنایع اتومبیل در این ناحیه رشد بازار این محصولات در دوره پیش بینی را انتظار دارد.

 

بازار جهانی HMI و تاثیر COVID-19 بر آن

به دلیل همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از صنایع خبر از تغییر وضعیت و جا به جایی در فعالیت های اقتصادی خود می دهند. انتظار می رود بازار قطعات الکترونیکی در چین تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرند، در حالیکه چین به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده مواد خام در در صنایع الکترونیکی و همچینین عرضه کننده کالاهای الکترونیکی مطرح می باشد. صنایع به دلیل مواجهه با کمبود بسیار شدید در تولید، اختلال در تامین و نوسانات قیمت با رکود دست و پنجه نرم می کنند. انتظار می رود شرکت های برجسته الکترونیکی در آینده ای نزدیک تحت تاثیر قرار بگیرند. این عامل باعث کاهش تقاضا در بازار HMI می شود.

در یک دوره طولانی مدت انتظار می رود سرعت رشد بازار جهانی HMI به آرامی صورت گیرد و این به دلیل فروش کمتر خودرو در بازار جهانی می باشد. برای کاهش اثر این اتفاق بسیاری از دولت ها اقدامات پیشگیرانه ای رو تدارک دیده اند. برای مثال، در ویتنام دولت تصمیم به کاهش قیمت ثبت نام وسایل نقلیه تا 50٪ گرفت که در نهایت باعث کاهش قیمت نهایی آن می شود.  در نتیجه این امر کمک به فروش بیشتر خودروها و در نتیجه فروش بیشتر HMI‌ می شود.

 

بخش رقابتی HMI

کلیدیترین بازیگران این صنعت شرکت های غول پیکر ‌زیر می باشند:

ABB Ltd., General Electric Company, Advantech Co., Ltd., Emerson Electric Corporation, Atmel Corporation, Eaton Corporation, American Industrial Systems, Inc., BARTEC Top Holding GmbH, and Beijer Electronics, Inc.

 

منبع : https://www.automation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *