اخبار حوزه اتوماسیون صنعتی

نو آوری بر روی سرو درایو های Sinamics S210

زیمنس در حال نو آوری بر روی سرو درایو های Sinamics S210 با ساختار جدید ​در بخش های سخت افزار و نرم افزار (نسخه جدید V6) می باشد که می تواند دامنه استفاده از این محصول را در صنایع و کاربردهای مختلف گسترش دهد. این درایو که برای کاربردهایی با دینامیک بالا مورد استفاده قرار می گیرد برای محدوده توانی ۵۰ وات تا ۷ کیلو وات مناسب می باشد؛ به عنوان مثال در صنایع بسته بندی، جا به جایی کالا و چاپ دیجیتال قابل بهره برداری است.

برای بهتر و راحت تر کردن کنترل همه محورها در آینده، نسل جدید Sinamics S120 با در نظر گرفتن انکودر دوم میزان لختی های مکانیکی سیستم را جبران می کند. این فناوری باعث می شود دقت در حرکت به شکل چشمگیری افزایش ‍‍پیدا کند و در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگاه با استفاده از امکانات پایه ای و توسعه یافته در بخش امنیت، تمامی نیاز های امنیتی به رعایت الزامات مربوط به  SIL3 (EN 61508) و PL e (EN ISO 13849-1) را تامین می کند. یکی دیگر از ویژگی های جدید این سیستم، عملکردهای یکپارچه امنیتی است که با مدیریت کاربر و حفاظت از دسترسی، ایمنی بیشتری در سیستم های صنعتی را تضمین می کند.

همچنین Sinamics S120 علاوه بر پشتیبانی پروتکل Profinet IRT، پروتکل EtherNet/IP را ارائه می دهد. این بدان معنی است که کنترلرهای سوم دیگر نیز می توانند به سیستم سروو متصل شوند که این امر به شکل قابل توجهی در صنایع مختلف به خصوص در بازار ایالات متحده با استقبال فراوان روبرو خواهد شد. با پوشش جدیدی از جنس 3C3 (H2S and SO2) استقامت کالا به شکل خیره کننده ای افزایش پیدا کرده است و می تواند در محیط های سخت مورد استفاده قرار بگیرد. این بدان معنی است که سروو کار در شرایط سخت همراه با بهره وری بالا را تضمین می کند؛ به عنوان مثال، در صنعت تایر. قابلیت موقعیت یابی  EPOS به این دستگاه اضافه شده است. با استفاده از این ماژول نیاز به دقت بسیار بالا در کاربردهای حساس با بهره وری از محاسبات سریع توسط درایو، به سرعت تامین می گردد. این امر باعث کاهش قدرت تلفات محاسباتی در کنترلر می شود و در عوض می تواند وظایف پیچیده تر یا تعداد بیشتری از محورهای درایو را محاسبه کند.

نسل جدید Sinamics S210 قابلیت شبیه سازی در کاربردهای موشن کنترل را دارا است. با استفاده از نرم افزار شبیه ساز DriveSim Advanced، اکنون می توان پروژه شبیه ساز موازی را نیز در پورتال TIA ایجاد کرد. این ویژگی برای راه اندازی مجازی درایو پیش و یا در هنگام اجرای پروژه می تواند توسط مهندسین مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین با سود بردن از این نرم افزار می توان الزامات در راه اندازی درایو را بصورت کارآمد تضمین کرد.  علاوه بر این با سیستم شبیه ساز موازی، این فرصت برای ایجاد فضای آموزش مجازی و همچنین تسهیل کردن عیب یابی، قابل درسترس می باشد. یکی از ویژگی های شناخته شده Sinamics S210 وب سرور یکپارچه است که برای پشتیبانی از پلتفرم وب سرور جدید و نسل جدید اینورتر Sinamics طراحی شده است؛ به عنوان مثال Sinamics S200 و Sinamics G220. با استفاده از این وب سرور راه اندازی، تشخیص سریع خطا، تعمیر و نگهداری دستگاه های مختلف از طریق تبلت ها و رایانه های شخصی را امکان پذیر می کند.

 

منبع :‌https://www.automation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *